کارتن سازی مارال

کارتن سازی مارال | جعبه سازی در اصفهان | کارتن سازی در اصفهان | چاپ و جعبه سازی | 09133083071

کارتن سازی مارال

کارتن سازی مارال | جعبه سازی در اصفهان | کارتن سازی در اصفهان | چاپ و جعبه سازی | 09133083071

کارتن سازی مارال

کارتن سازی مارال تولید کننده انواع کارتن ، جعبه دایکاتی ، جعبه لمینتی ، جعبه مقوایی و چاپ فلکسو با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب می باشد.
09133083071

قیمت کارتن

پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱ ق.ظ

قیمت کارتن


قیمت کارتن از برخی پارامترها مانند ابعاد، نوع ورق، نوع چاپ و طرح هندسی کارتن براورد می شود . ما فرض را بر این خواهیم گرفت که شما از نوع ورق کارتن مطلع هستید و از طرفی چاپ کارتن را به صورت مستقیم بر روی آن یعنی چاپ فلکسو در نظر می گیریم تا نیاز به محاسبه هزینه پوستر برای کارتن لمینتی نداشته باشیم (البته در انتهای همین مبحث روش برآورد هزینه تقریبی پوستر را هم بررسی خواهیم کرد.

 

 

 

قیمت کارتن


قیمت کارتن در اصفهان


ابتدا باید سطح گسترده کارتن محاسبه شود تا مهمترین پارامتر تاثیرگذار در قیمت کارتن مشخص گردد. سطح گسترده کارتن از حاصل ضرب طول  در عرض ورق بدست می آید.

 

اگر کارتن معمولی باشد یعنی به روش چاک و برش ساخته شود محاسبه سطح گسترده ساده خواهد بود ولی در روش ساخت کارتن دایکاتی محاسبه سطح گسترده کارتن کمی پیچیده خواهد بود. درهر دو روش برای محاسبه سطح گسترده، ساده ترین روش باز کردن کامل کارتن و سپس اندازه گیری  طول و عرض آن با متر است. اما در روش چاک و برش شما با داشتن طول و عرض و ارتفاع کارتن بسته می توانید طول و عرض ورق مصرفی و در نهایت سطح گسترده را محاسبه نمائید.

 

اکنون با دانستن سطح گسترده و قیمت یک متر مربع از ورق میتوان قیمت تقریبی کارتن را محاسبه کرد.

 

قیمت تقریبی کارتن : (سطح گسترده با واحد متر مربع * قیمت یک متر مربع ورق) + هزینه تبدیلات

 

هزینه تبدیلات شامل چاک و برش یا دایکات و چاپ یا لمینت و لبچسب یا منگنه و نهایتا نحوه تسمه کشی و ارسال خواهد بود و به عوامل دیگری مانند روش تسویه و تیراژ آن نیز بستگی دارد .

 

هزینه پوستر برای قیمت کارتن های لمینتی

قیمت مقوا، مهمترین پارامتر برای محاسبه هزینه پوستر برای قیمت کارتن های لمینتی می باشد و هزینه چاپ افست و چسباندن پوستر بر روی کارتن را تحت شعاع خود قرار می دهد.

هزینه مقوا بر اساس دو پارامتر، گرماژ و نوع مقوا صورت می گیرد. مقوای پشت طوسی و با گرماژ 140 تا 200 گرم برای پوسترهای مخصوص کارتن سازی استفاده می شود .

 

بعد از مقدمه ارائه شده، برای محاسبه قیمت پوستر با یک مثال ادامه می دهیم و کارتنی را در نظر می گیریم که طول و عرض گسترده آن مشخص است. ابتدا باید ابعاد استاندارد مقوا موجود در بازار را با ابعاد سطح گسترده و کارتن خود مقایسه کنیم و نزدیکترین آن را انتخاب کنیم تا کمترین پرت و دور ریز را داشته باشد. (برخی از ابعاد استاندارد عبارتند از 60 در40 ، 70 در50 ، 100در70 و 140 در100).

 

لازم به تذکر است در مواردی که ابعاد ما با ابعاد استاندارد فاصله زیادی دارد و از طرفی تیراژ زیادی هم نیاز داشته باشیم بهترین کار برش ابعاد دلخواه از رول های کاغذ می باشد که اصطلاحا به این کار شیت کردن گفته می شود.

 

فرض را بر این می گذاریم که طول و عرض مقوا خود را مشخص کرده و به ترتیب بر حسب متر به اعداد L و W رسیده ایم و در ضمن مقوا پشت طوسی با گرماژ G گرم برای کار خود در نظر گرفته ایم. قیمت یک کیلو گرم از مقوا که در این مثال T تومان در نظر می گیریم . محاسبه قیمت پوستر مراحل زیر را انجام می دهیم. (دقت داشته باشید واحد طول و عرض پوستر باید متر باشد نه واحد دیگری مانند سانتی متر یا میلی متر).

 

1) تعیین گرم مقوا در ابعاد مدنظر : قیمت مقوا با واحد گیلوگرم عرضه می شود بنابراین باید در گام اول مقدار گرم پوستر را مشخص کنیم. فرض می کنیم مقوای ما در یک متر مربع G گرم است، بنابراین باید ببینیم پوستر ما چند متر مربع می باشد تا مقدار گرم پوستر مشخص شود. برای اینکار طول و عرض را با واحد متر در هم ضرب می کنیم تا متر مربع پوستر بدست آوریم و با ضرب در گرماژ مقدار گرم پوستر ما مشخص می شود.

 

بنابراین مقدار گرم پوستر = L*W*G

 

2) محاسبه هزینه یک گرم مقوا : از تقسیم قیمت یک کیلو گرم مقوا بر عدد 1000 قیمت یک گرم مقوا بدست می آید یعنی T/1000 قیمت یک گرم مقوا خواهد شد و T قیمت یک کیلوگرم مقوا می باشد.

 

3) محاسبه قیمت پوستر : حال با دانستن گرم مقوا و قیمت یک گرم آن و با ضرب کردن این دو پارامتر می توان به قیمت پوستر دست پیدا کنیم .

 

به طور خلاصه با این فرمول میتوان هزینه پوستر را محاسبه کرد. هزینه پوستر =  L*W*G*T/1000

 

سخن آخر

همان گونه که گفته شد یکی از مهمترین عوامل موثر در هزینه ساخت کارتن مقدار و قیمت ورق آن می باشد. از طرفی می دانیم عنصر اصلی ساخت ورق، کاغذهای مخصوص این صنعت است.

مهمترین ماده برای ساخت کاغذ خمیر پالپ چوب و آخال یا همان ضایعات کاغذ می باشد. بنابراین می توان نتیجه گیری کرد قیمت ضایعات کاغذ تاثیر زیادی در قیمت کارتن خواهد داشت. قیمت ضایعات کارتن علاوه بر عواملی مثل تورم، افزایش قیمت جهانی و افزایش قیمت ارز همچون هر کالای دیگری به مقدار عرضه و تقاضا هم منوط می گردد.

 

برای محاسبه دقیق قیمت کارتن در اصفهان و سفارش کارتن با کارتن سازی مارال تماس بگیرید .

09133083071

حسین آقایی

 

 

بهترین کارتن سازی در اصفهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی