کارتن سازی مارال

کارتن سازی مارال | جعبه سازی در اصفهان | کارتن سازی در اصفهان | چاپ و جعبه سازی | 09133083071

کارتن سازی مارال

کارتن سازی مارال | جعبه سازی در اصفهان | کارتن سازی در اصفهان | چاپ و جعبه سازی | 09133083071

کارتن سازی مارال

کارتن سازی مارال تولید کننده انواع کارتن ، جعبه دایکاتی ، جعبه لمینتی ، جعبه مقوایی و چاپ فلکسو با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب می باشد.
09133083071

قالب کارتن

شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱ ب.ظ

قالب کارتن

قالب کارتن برای تیغ زدن و برش و خط‌ تا و پرفراژ زدن بوسیله دستگاه دایکات و لترپرس کاربرد دارد. از قالب کارتن برای تولید انواع جعبه و کارتن ، بروشور و کاتالوگ با طرح های دلخواه و استفاده می شود.

 

قالب کارتن

 

 

ساختن قالب کارتن

قالب کارتن عمدتا به روش دستی و دستگاه لیزری ساخته می شود.

کسانی که به چاپخانه های مجهز به تولید جعبه های مقوایی سیستم چاپ افست یا فلکسو رفته اند، حتما در آنجا قالب‌های چوبی زیادی دیده اند که برای شکل های جعبه یا فولدر و حتی پاکت نامه و وجود دارد.

قالب کارتن در اندازه و طرح های مختلف طراحی و ساخته می شوند. به عبارتی برای برش خاص کاغذ، مقوا، کارتن و مانند یک فولدر ، پاکت نامه ، کارت ویزیت یا لیبل محصولات و بسته بندی و جعبه و کارتن و استفاده می شوند.

ساختار این قالب ها به دو بخش سطح اصلی برای نگهداری سایر اجزا و تیغه ها برای برش و ایجاد خط تا تقسیم می شود. به عنوان مثال کناره های یک جعبه دستمال کاغذی باید جدا شوند و تیغه های دیگر فقط باید فشار تعریف شده ای را به کاغذ یا مقوا وارد کند تا به خم شدن آن ( تا شدن) کمک کند.

بنابراین وقتی مقوا یا کاغذ مورد نظر برای قالب زنی، پس از انجام عملیات چاپ بین قالب و صفحه فشار قرار می گیرد، تیغه های برش مقوا را بریده و تیغه های خط تا فشار مناسب را وارد می کند تا بخش مربوط به خط تا براحتی انجام گیرد.

برای ایجاد خط ‌تا باید بین مقوا و سطح زیرین آن کمی برجستگی بوجود آید تا تیغه عمل کرده و با فشار وارد به مقوا محلی برای ایجاد خم داشته باشد. این بخش در ایران به زیر چسبانی معروف است.

در نهایت پس از تیغ خوردن کار ، مقوای قالب خورده آماده است تا پوشال گیری شود. به عبارتی بخش های اضافی موجود در کناره ها و سایر قسمت های اضافی از طرح اصلی جدا می شوند. این کار هم بصورت دستی و هم بصورت و ماشینی انجام می شود.

قالب کارتن از روی نقشه طرح جعبه یا اقلام چاپی دیگر ساخته می شود. برای قالب سازی جعبه و کارتن حتما باید نقشه وجود داشته باشد. این نقشه همان طرح تیغ مربوط به طرح اصلی است که در آن محل برش و خط تا و محل یا محل های چسب زنی مشخص شده است.

در نقشه  تمام جزییات باید مشخص باشد. همچنین در روشهای پیشرفته تولید، قبل از تولید آن، توسط نرم افزارهای سه بعدی، می توان هم مراحل و هم نتیجه نهایی را بصورت مجازی مشاهده کرد و پس از بررسی و رفع اشکالات احتمالی، تولید نهایی را انجام داد.

برای ساختن قالب کارتن دو روش اصلی وجود دارد. روش اول برای ساخت این قالب ها روش سنتی یا دستی است که در آن ابتدا با استفاده از چاپ نقشه قالب و چسباندن آن روی تخته مخصوص، با استفاده از اره مویی دستی یا اره مویی های صنعتی بزرگ، اقدام به برش خطوط مربوط به محل قرار گرفتن تیغه ها می نمایند. این کار بسیار وقت گیر و دارای خطای بیشتری بود.

 

ساختن قالب کارتن با برش لیزری

هم اکنون در تمام دنیا و در ایران از دستگاه‌های پیشرفته لیزری برای برش استفاده می کنند که هم سرعت و هم دقت بسیار بالایی دارد.

با وجود برش لیزری می‌توانیم به گوشه ها و خم هایی دست پیدا کنیم که با روش دستی امکان نداشت.

حال پس از برش و آماده سازی تخته مخصوص، تیغه ها نیز طبق نقشه ها باید آماده شوند. این تیغه ها به صورت رول هستند و باید نسبت به نیاز، برش خورده، خم شوند و در محل خود روی تخته قرار گیرند.

 

ساختن قالب کارتن با روش دستی

در روش دستی قالب سازی جعبه و کارتن، برش و خم کردن این تیغه ها با ابزار های معمولی بود که هم زمان زیادی می طلبید و هم دقت و ظرافت لازم را نداشت.

با پیشرفت این بخش از صنعت، دستگاه هایی ساخته شده اند که فقط کافی است نقشه مربوط به طرح را به صورت دیجیتالی به دستگاه وارد کنیم تا برش ها و خم های لازم را با دقت بسیار بالا تولید کنند. نکته جالبی که وجود دارد این است که در هر دو روش قالب سازی جعبه و کارتن مرحله نهایی با دست انجام می شود.به عبارتی جاسازی و قرار دادن تیغه ها در شیارهای ایجاد شده بر روی تخته باید دستی باشد.

پس از جاسازی تیغه ها، قالب آماده است تا برای نصب روی دستگاه ارسال شود.

 

کارتن سازی مارال در اصفهان آمادگی تولید هر گونه قالب کارتن و یا جعبه مقوایی را در انواع گوناگون دارد .همچنین توانایی تولید و ارسال به سراسر ایران را دارا می باشد .

در صورت تمایل برای برقراری ارتباط با ما و ساختن قالب کارتن در اصفهان می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید.

09133083071

حسین آقایی

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی